Na de vorst en nog wat medische ellende die ik jullie zal besparen zijn we stap voor stap bezig met het beleerproces. Dubbele lijnen, longeersingel, dat kent hij al tijden. Tijd dus voor iets nieuws. Hoewel nieuws, zadel kende hij ook al, maar dat was met die vorstperiode toch al wel een flinke tijd geleden. Paar weken geleden alweer mee begonnen, dan verwacht je een enorme uitspatting, maar nee. Belarus wist nog precies hoe het werkte en gedroeg zich voorbeeldig.
Eerst maar even een foto'tje van zijn prive box, die hebben jullie denk ik ook nog niet gezien!

En dan Belarus met zadel!

Zoals je ziet interesseert het hem enorm

Ook met zadel kan hij lekker rondsjouwen.
Vandaag kwam eindelijk mijn bestelde bitje binnen!! Tja, als je wat 'speciaals' wilt dan moet je daar even op wachten...
Belarus was met in doen heel makkelijk, hoofdstel vast maken vond ie wat lang duren en de eerste drie rondjes in de paddock heb ik in zo'n deuk gelegen dat ik er niet aan gedacht heb om foto's te maken. Hij ging namelijk zo hard met zijn hoofd schudden, van boven naar beneden, van links naar rechts en toen dat rare bit nog steeds in zijn mond zat ging hij van pure baldadigheid maar enorm bokken en springen. En tja, toen het bit na die escapades nog steeds in zijn mondje zat kon hij alleen maar concluderen dat het er pas uitging als ie braaf aan het werk ging. Zo gezegd, zo gedaan.
Met dank aan een baasje die de eerste paar rondjes alleen maar heel hard heeft gelachen, dus alleen maar foto's van een zeer brave en lieve Belarus die keurig zijn rondjes in de voorgeschreven gangen liep MET bit!!
Hier zwaaide hij nog wat met zn hoofd.

Druk bezig met dat rare ding in zijn bekkie.

Zo tussendoor werken we nog is wat aan de nageeflijkheid

Brave poownie

Zelfs met bit zitten er prima gangen in!

En ook voor een galopje draait hij zijn hoef niet om

Knap kind!

Ziet er al heel 'echt' uit zo met dat hoofdstel in!

Nou, voor nu weer even genoeg Belarus!
Oh ja, niet op de foto's, maar we hebben ook al de nodige hang sessies achter de rug. Zodra mijn griep cq verkoudheid eindelijk is over is dan uiteraard de volgende stappen van Belarus in het beleerproces!
Wordt vervolgd...