Vorig jaar augustus is er bij Jarlath in zijn rechter achter sprong ernstige OCD geconstateerd, met als advies opereren is hij nog te jong voor (beender gestel veranderd het eerste jaar nog heel erg) Daarnaast heeft hij geen pijn alleen een "overvulde" sprong dus advies veeeeeeeeeeeel beweging, over 1 jaar weer foto's maken en aan de Lubrichon Platinum. Indien hij pijn krijgt of kreupel loopt veearts bellen.
Zo gezegd zo gedaan hij doet het goed op de Lubrichon, sprong blijft dik maar hij speelt is actief heeft geen pijn en nou ja het gaat lekker... tot vandaag dus,
vanmiddag aangekomen op stal viel het me gelijk op dat zij Sprong onwijs dik en raar gevormd was. En ook dat hij geen zin had om te rennen en te spelen met de andere veulens.
Staleigenaresse was het ook opgevallen dat hij veel minder actief is dan normaal en zich wat afzijdig hield.
Maar hij loopt niet kreupel .. Been voelt weer warm aan en hij wil ook zijn voet niet laten optillen.
Toen ik hem later weg zag lopen zag ik dat hij zijn been wat geforceerd neer zette oftewel hij ontziet hem.
Ik vermoed dat toch een van de zwevende deeltjes "door" geschoten is
Morgenochtend de VA bellen, en dan zullen er wel weer rontgenfoto's gemaakt moeten worden en zal er vermoedelijk een OCD operatie aan zitten te komen.
Vind het zo sneu voor het paardje (en ook wel een klein beetje voor mijn portomonee) hij is nog zo jong (11 maanden) en nu al zoveel pech met veearts bezoeken.
Kijk en oordeel :

Beetje ver weg foto maar hier zie je goed hoe raar zijn been is.