Leuk om te lezen wat iedereen geeft (of niet) en waarom!
Fifi krijgt Equilin (vit E + magnesium) vooral voor haar spieren en ook tegen spanning. Verder krijgt ze op dit moment even omega-olie door haar voer tijdens de rui, verder krijgt dat niet.
En omdat ze heel weinig krachtvoer krijgt geef ik voor de vitamines een halve Pavo-koek per dag.
Als menner/ruiter moet je zelf werken met als doel het páárd te presenteren en je niet van het paard bedienen om jezélf te presenteren. (Felix Brasseur)
Hahhaah het is een vrij gevuld supplement maar het ziet eruit als poedersuiker Door dat het zo fijntjes is wordt het opgenomen in het bloed wat heel belangrijk is voor het kraakbeen herstel. Maar inderdaad mijn veulen (bijna jaarling) heeft OCD
Jay is bevallen!! Jarlath Jay-son Of the spotted ranch is geboren Helaas ook weer veel te vroeg van me weggehaald
Misty krijgt van mij door haar hoefbevangenheid: Probio Forte, met Podocomplex en soms een kuur drainage compositum, en anders staat ze op de lever compositum.
De probio forte is voor een goede darmflora ( als een paard HB is, is dit verstroord) Podocomplex is voor paarden die gevoelig voor HB zijn, het acuut hebben of het chronisch zijn (Misty is chronisch) Drainage doe ik wanneer ze weer minder goed plast en viezere ogen krijgt (dit is bij haar een teken dat ik op moet letten, ze kan haar afvalstoffen dan niet kwijt) Lever compositrum omdat bij HB de lever ook niet goed werkt.
Verder krijgt ze nog Max Hippo (vitamine poeder, ze krijgt ander zeeer weinig binnen) Glucosamine Complex, tegen haar stijve gewrichten ( hier heeft ze altijd op gestaan, heb haar er van af gehaald maar gaat dan stuk slechter) Bloedverdunners (soort asprine) moet van de DA ze krijgt MSM Zwavel ( heb haar hier ook 2 x van afgehaald omdat ik dacht dat ze het niet nodig had, maar toch weer telkens een klapper terug gehad, dus dit krijgt ze ook nog verlopig) En ze krijgt ook nog, Hippo-ex-Laminitus,, zit een stofje peptide in die ze moet hebben. en als laatste No-Bute ( natuurlijk pijnstiller en onstekingsremmer, van duivelsklauw gemaakt) anders staat ze te vaak of lang op de Metacam en dat is natuurlijk funest voor haar.. Dit allemaal is in overleg met de DA.
Timberly krijgt ook Max Hippo (krijgt weinig krachtvoer) en Vitamine E+Selenium door der gevoeligheid voor spierbevangenheid.
Ze staan allebei op de Marstall Vito ( zit alleen natuurlijke suikers in)
Timberly krijgt weidehooi, en Misty krijgt geweekt hoor om de suikers eruit te halen..
En me andere pony's krijgen alleen hooi en een worteltje
Amistery dat is nogal een lijstje zeg, ken de prijzen een beetje van de glucosamine complex , MSM en metacam *kajing* dat voel je wel. Is er geen compleet pakket te verkrijgen wat voor jou misschien een beetje de kosten drukt? De lubrichon die Jarlath krijgt bevat ook glucosamine MSM ontstekingsremmers en pijnstiller. Nou zeg ik niet dat je dit moet gaan geven. Maar misschien is er voor jou ook wel een wat completer pakket
Jay is bevallen!! Jarlath Jay-son Of the spotted ranch is geboren Helaas ook weer veel te vroeg van me weggehaald
Ik zou zoiezo niet zo snel iets veranderen zonder overleg met je VA, tenminste voor de voorgeschreven spullen. Mijn VA heeft toen echt uitgezocht of er geen "totaal pakket " voor me was. Omdat Jar MSM, Glucosamine, Koper, Hyaluronzuur e.d nodig had. En als ik dit allemaal los zou geven zou het me rustig 200 per maand kosten. Ik betaal nu 116,50 ex verzendkosten maar doe er wel 3 maanden mee
Om de artrose van mn paard te behandelen gebruik ik PrimeVal Gelatinaat. Dit is een beter voedingssupplement dat alleen glucosamine!!! Verder gebruik ik SuperMultiCompleet van PrimeVal voor extra vitaminen. Mn paard is weer erg fit en soepel en kan het zware werk weer aan. Ben erg tevreden over de producten! Heb echt het idee dat het helpt. Ik raad het iedereen aan!