Ga er vanuit dat jullie mij nog wel kennen, maar zal jullie even bijpraten.
Inmiddels 25 jaar oud, alweer bijna een jaar samenwonend met Mike.
Vorig jaar april is Jarlath geboren het veulen uit mijn lease merrie Jay
Inmiddels hoop gebeurd het afgelopen jaar!
In mei heb ik Jarlath gekocht, eigenlijk was dit al gepland voor zijn geboorte even was het de bedoeling Jay erbij te kopen.
Maar het lot besliste anders in Augustus stond Jarlath met een dikke sprong, na een week koelen stappen, kleien geen verandering zichtbaar. Ernstige OCD Rechts achter, Linksachter ook aanwezig maar minder heftig op de Rolkam.
Advies veulenopfok, veeeeeel beweging en Lubrichon (voedingssuplement 116 euro per 1,7 kilo) Nu een jaar aan het supplement Lubrichon Platinum volgend jaar opnieuw foto's en een kijkoperatie op de planning. Maar de hoop voor de toekomst is nog goed.Verwacht wordt dat wanneer ik het zwevende deeltje in zijn RA been laat verwijderen, hij er nooit meer last van zal krijgen en een echte OCD operatie niet nodig zal zijn daar hij gelukkig *afkloppen* nog nooit een pas kreupel gelopen heeft. Waar het vandaan komt , geen flauw idee... zijn ouders zijn beiden schoon.
Ik zelf vermoed dat het onder andere door zijn harde groei komt want hard groeien doet hij!!!
Om een lang verhaal kort te maken inmiddels een expert op OCD gebied en een paardje waaraan nog wel wat kosten zullen komen. Jay erbij kopen leek me dus ook even niet verstandig. Nu gestopt met het leasen van Jay maar wel besloten door te gaan met NH, en Jarlath staat in de opfok in Overberg (utrechtse heuvelrug) eindje uit de buurt maar de ideale plaats voor mijn kleine man. (stal equilibrium waar Jar staat staat deze maand in de BIt als superstal)
EInd van het jaar haal ik hem terug richting Rotterdam en dan zien we wel verder.
Nu zijn jullie bij en weten jullie gelijk de reden van mijn "afwezigheid"
Nu dan even een paar foto's!
JARLATH JAYSON (vertaling Jarlath=Koninklijke Jayson= Jay's zoon)
09-04-2009
Hengst
gylaine X Falco gogo
Irish cob
Blue Roan

Net geboren

Woesh en nog diepzwart bont

Samen wandelen +/- 1 a 2 weken oud

3 maanden oud

5 maanden oud

7 maanden oud

Bijna 8 maanden oud en vieeeeess

9 maanden oud , 1 maand in de opfok

10 maanden oud in de hengstenkudde
Nou genoeg verteld ik ga even proberen globaal bij te lezen.